Vertrek

Heb jij een nieuwtje waar je de andere leden in wilt laten delen en vind je hieronder geen ander forum dat de lading dekt? Plaats het dan hier.

Moderators: Webbeheer, Dagelijks bestuur

Plaats reactie
Boefje65
Contacteer:

Vertrek

Bericht door Boefje65 »

Beste leden, bij deze maak ik bekend dat ik mijn lidmaatschap opzeg voor deze club.
Het is totaal niet meer de gezellige club waar ik in 2005 lid van werd. Ik kan mij ook niet meer vinden in hoe deze club, althans een deel ervan, zich opstelt naar de leden. Zeker tijdens toertochten dat dat clubje zich niet bemoeit of niet spreekt met de andere leden die meerijden tijdens lunches of na de rit. Het clubje klit meestal bij elkaar en de rest doet schijnbaar niet mee.
Zoals ik het heb ervaren is er een clubje binnen de club ontstaan en deze bepalen geheel hoe wat en waar er gereden wordt. Als je een opmerking of commentaar op hebt dat hen niet aanstaat word je zo ongeveer uitgemaakt voor rotte vis, in mijn geval voor "uitschot". Het bestuur heeft daar nog niet tegen opgetreden. Andere leden die kunnen dan nog wel normaal reageren en daar kan ik mee leven, maar niet de reacties uit dat ene clubje.
Ik heb al van andere, ook buitenstaanders, leden gehoord dat de sfeer nou ook niet bepaald gezellig meer is en zelf heb ik dat ook al langere tijd ervaren, nu heb ik de knoop doorgehakt en ben ik er dus echt klaar mee.

Mensen het ga jullie goed
Na de Bandit :-D en een GSR :-P is een V-Strom :steer: zo gek nog niet.
RonVugts
Voorzitter

Re: Vertrek

Bericht door RonVugts »

Hallo Marco,

Jammer dat je na zoveel jaar de club verlaat. Persoonlijk herken ik niet wat je schrijft. Natuurlijk zie je dat sommige mensen groepjes vormen en ik denk dat dit normaal is. Dat er mensen uitgesloten worden herken ik zeker niet. Dat er een clubje binnen de club is ontstaan wat bepaald hoe, wat en waar er gereden wordt is niet correct. Helaas is het zo dat er heel weinig leden zijn die ritten organiseren (ondanks dat we bij herhaling workshops "Routes maken en organiseren" georganiseerd hebben). De laatste keer dat we dit in De Meern georganiseerd hebben kregen we 1 aanmelding terwijl we een club met 100+ leden zijn!

Gelukkig is er wel een positieve ontwikkeling gaande want we zien dat meer leden een rit georganiseerd hebben (Alfred, Peter, Matthijs, Suzette, Nelis-Toon enz.). Als ik mij goed herinner dan heb jij zelf ook nog een rit op de plank liggen maar als je deze rit wil organiseren moet je dit afstemmen met de Toercoördinator. Hij helpt je indien je dit wilt.

Tot slot, je schrijft dat je van leden gehoord hebt dat de sfeer niet meer gezellig is en dat je het zelf ook niet meer gezellig vind. Het is jammer dat je dit zo ervaart. De club wordt door de leden gemaakt en ook de sfeer wordt door de leden bepaald. Het is niet mijn ervaring dat de sfeer niet gezellig is maar misschien komt het door Corona waardoor alles anders aanvoelt en mensen zich anders gedragen.

Nogmaals jammer dat je besloten hebt om je lidmaatschap op te zeggen, het ga je goed!

Groet,
Ron
Boefje65
Contacteer:

Bericht door Boefje65 »

Ron,
Natuurlijk zal jij je niet herkennen in wat ik schreef. Dan zou jij het bestuur laten vallen en gezichtsverlies lijden. Als je had gezegd het daar mee eens te zijn was dat niet best geweest voor het bestuur. Echter heeft dat clubje amper aandacht en oog voor andere leden die met een ritje meegaan. Er is amper contact met de leden.
Ik heb het jaren achter elkaar zien gebeuren dat het zo ging, dus ga het nu alsjeblieft niet ontkennen.
Ik heb in principe niets tegen de personen op zich, wel tegen de manier hoe het gegaan is en nog steeds gaat. De sfeer veranderde en de gezelligheid ebt weg. Zit het clubje bij elkaar dan voel je je niet welkom of afgewezen, alsof je wordt weggekeken, er hangt dan een vreemd sfeertje.

Sorry maar zo heb ik de afgelopen jaren wel ervaren. Als jij het anders ziet Ron, dat kan, maar het zou de club goed doen als zeker het bestuur de oogjes meer openhoud en zich meer op de rest van de leden richt en niet alleen op het (vrienden)clubje binnen de club.
Lord Andreas Otten
Webbeheerder

Bericht door Lord Andreas Otten »

Jammer dat je vertrekt, voor mijn gevoel als vrij nieuw lid ben je altijd welkom. Tuurlijk zijn er mensen die bij elkaar zitten, maar heb nog nooit ervaren buitengesloten te worden. Mijn ervaring is zelfs dat je gevraagd word er bij te komen zitten als je even vragend staat te kijken omdat je een plekje zoekt.
Boefje65
Contacteer:

Bericht door Boefje65 »

Andreas, ik zit nu zo’n 16,5 jaar bij de club en heb de afgelopen jaren genoeg gezien, geconstateerd en ervaren en kan wel zeggen dat ik uit ervaring praat. Mijn reden van vertrek is al door een ander lid bevestigd en heeft ook de afgelopen jaren hetzelfde gezien en geconstateerd…. Als het hele gezelschap zit is er zeer weinig tot geen interactie tussen het betreffende clubje binnen de club en de rest van de aanwezige sbcn clubleden. Dat heb ik heeeeeeeeeeel vaak zo zien gebeuren.
Plaats reactie